Hi everybody!!
We are three EVS volunteers from Paris, Brema and Udine. We share a flat and a very interesting experience in Finland. We work in youth clubs and school, we share dinner together and in the free time we enjoy living in Finland.
At the moment, Giulia is writing so let me give me some information about myself. I come from a small town which is located 50 km from the sea and 50km from the Alps, in Friuli (Northern Italy). I love nature and here, in Kouvola, I feel like I belong here with the surrounding environment and music. One of the first things I did as soon as I got here was to buy a guitar to face the long, dark and cold winter.
I am so happy to have the possibility to live for ten months in this country because it was a childhood dream of mines: the land of Santa Clause, the realm of reindeers and beavers, snow and ice, darkness and sports.
Finnish language is a strong challenge we have to face every day but we have learnt to smile to those shy and “cold” Finnish people in order to warm them up a bit 😉
We enjoy picking up blueberries and taking thousand of sauna in our flat.
that’s all for now!
Ciao a tutti!!
Siamo tre volontari EVS, da Parigi Brema e Udine. Condividiamo l’appartamento e un’avventura interessante in Finlandia. Lavoriamo nei doposcuola e nelle scuole, condividiamo le cene e nel tempo libero godiamo la vita finlandese.
Al momento è Giulia che sta scrivendo quindi lasciatemi darvi qualche informazione su di me. Vengo da una piccola città del Friuli, nel Nord dell’Italia, situata a 50 km dal mare e a 50 km dalle Alpi. Adoro la natura e qui, a Kouvola, ho trovato la mia dimensione con l’ambiente circostante e la musica. una delle prime cose che ho fatto non appena sono arrivata è stata quella di comprarmi una chitarra per affrontare il lungo e buio inverno.
Sono molto contenta di avere la possibilità di vivere per 10 mesi in questo paese perché era un sogno fin da quando ero piccola: la terra di Babbo Natale, il mondo delle renne e dei castori, neve e ghiaccio, buio e sport.
La lingua finlandese è una dura sfida che affrontiamo ogni giorno ma abbiamo imparato a sorridere a quei timidi e freddi finlandesi per “riscaldarli” un pochino. 🙂
Ci piace raccogliere mirtilli e fare migliaia di sauna nel nostro appartamento.
Questo è tutto per il momento!
Giulia Genuzio